Introducció:
Aquesta mini-Pac 2.1., està relacionada sobre el canvi conceptual. Per la seva realització hem pres com a punt de partida les mini activitats proposades en la PAC 1. Concretament el mapa conceptual inicial i el mapa conceptual síntesi (mini pac 1.3.), de les lectures proposades i del debat. Igualment, ens hem basat en la informació que ens proporcionen les lectures del mòdul 2 – cas 3 (web) i el mòdul sobre de Jonassen (s/f).
Comparació de C-maps:
En l'elaboració de la mini-activitat 1 de la PAC 2, he realitzat una sèrie d'aprenentatges durant l'estudi de les diferents lectures recomanades que considero que m’han ajudat a enriquir les meves idees inicials sobre les relacions entre C-T-S-E.
La reflexió sobre el procés de construcció i evolució de les meves idees, des de l’elaboració del primer mapa conceptual fins al mapa síntesi, m'ha ajudat: (1) evolucionar les meves idees inicials sobre aquestes relacions fins a veure la complexitat en la relació entre ciència, tecnologia, societat i educació (canvi conceptual) i, (2) m’han permès prendre consciència dels errors conceptuals i dels aprenentatges que he construït a partir de les metodologies i recursos que s’han potenciat en les diferents activitats proposades en l’assignatura (canvi conceptual).
Igualment, he pogut constatar que les meves idees inicials reflectides en el mapa d’avaluació inicial ja contemplava una complexitat en les relacions entre aquests elements, però la lectura de les lectures recomanades, la interacció amb els companys, les metodologies i recursos que ens proporciona l’assignatura (c-map, debat, etc.) i les aportacions de l’avaluació del consultor, m’han permès adonar-me i aprofundir en les múltiples interaccions d’aquests elements (Societat, Ciència i Tecnologia) que els fa inseparables i complexament influenciats i sobre tot, fer explicites les potencialitat de les TIC per promoure un aprenentatge significatiu i funcional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario